As Agriculture Transforms, Land O’Lakes Uses GIS to Manage Strategic Assets

هنگامی که کشاورزی متحول می شود، اراضی O’Lakes برای مدیریت دارایی‌های استراتژیک از GIS استفاده می‌کند

در صنعت کشاورزی، بازدهی‌ (‏و سود)‏ اغلب تحت‌ تاثیر فاصله بین مزرعه و دارایی‌های مختلف قرار می‌گیرند. نزدیکترین منبع خوراک، سیلوهای حبوبات یا امکانات محصول غذایی تا چه حد فاصله دارد؟

در روزهای اولیه کشاورزی در ایالات‌متحده، زمانی که امکانات زیادی ساخته شد، حمل و نقل به اندازه امروز کارآمد نبود. بنابراین سیلوهای حبوبات در مکان‌هایی قرار گرفتند که کشاورزان می‌توانستند در طول روز کاری خود از طریق گاری‌های اسبی به آن دسترسی داشته باشند. بعداً، این تجهیزات ذخیره‌ سازی در مکان‌هایی ساخته شدند که می‌توانستند توسط راه‌ آهن بکار سرویس شوند. امروزه کامیونت‌ها انعطاف‌ پذیری بیشتری در حمل و نقل حبوبات، غذا و دیگر محصولات کشاورزی دارند. با این حال، گاهی اوقات امکانات ذخیره‌ سازی موجود در مناطق پایین تر از حد بهینه قرار می‌گیرند تا به مشتریان فعلی مزارع خدمت کنند، و امکانات جدید اغلب بر روی همان مکان‌ها جایگزین می‌کنند، بدون در نظر گرفتن مکان‌های استراتژیک تر ساخته می‌شوند.

تعاونی کشاورزی اراضی O’Lakes حدود ۱۰۰ سال پیش توسط ۳۲۰ تولید کننده لبنیات تاسیس شد تا کیفیت، ثبات، بازاریابی و اقتصاد محصولات لبنی خود را بهبود بخشد. امروزه این شرکت یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌های مشترک در ایالات‌ متحده است و از حدود ۴۰۰۰ عضو و بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند تشکیل شده‌ است. صنایع آن شامل محصولات لبنی، خوراک دام، و ورودی‌های محصول است. فروش در مجموع ۱۳ تا ۱۵ میلیارد دلار در سال است. ​

حدود شش سال پیش، این تعاونی یک تیم مدیریت دارایی استراتژیک (‏SAM)‏ تشکیل داد، یک گروه مشاوره در اراضی O’Lakes که به صاحبان خرده‌ فروشی این شرکت خدمات ارائه می‌کرد. این تیم از ابتدا از تکنولوژی GIS استفاده کرده‌ است.

محرک جغرافیایی کسب‌ و کار

اراضی O’Lakes به سه روش متفاوت GIS را به کار می‌گیرند. اول این که، تیم SAM از تکنولوژی مکانی برای پروژه‌های مشاوره‌ای که برای اعضای تعاونی انجام می‌دهد استفاده می‌کند، و برای آن‌ها بینش‌ها و راه‌حل‌هایی برای کسب و کارشان ارائه می‌دهد. ​

Josie Taylor، مدیر مشاوره SAM گفت: «ما به آن‌ها اطلاعات مکانی و نقشه‌ برداری درباره حوزه‌های تجاری برای یک پروژه را نشان می‌دهیم که منطقه تجاری در آن قرار دارد، جایی که امکانات آن‌ها در منطقه تجاری قرار دارد، و جایی که رقبا در آن قرار دارند. این به ما این امکان را می‌دهد تا به صورت بصری، داستانی در مورد پویایی جغرافیایی منطقه تجاری که در حال تحلیل آن هستیم و نحوه تفکر ما در مورد بهبود آن را به آن‌ها بگوییم.»

دومین روشی که تیم از GIS استفاده می‌کند جمع‌آوری داده‌های میدانی است. او گفت: «ما اغلب باید بیرون برویم و به امکاناتی که تعاونی‌ها در حال اجرا هستند نگاه کنیم و نحوه عملکرد آن‌ها را تحلیل کنیم. قابلیت‌های این امکانات چیست؟ چند سال دارند؟ آیا می‌توانیم این امکانات را گسترش دهیم؟ ما از [‏ Survey123 برای ArcGIS ]‏ برای ثبت یک مجموعه جامع و منسجم از داده‌ها درباره این امکانات استفاده می‌کنیم.»

سومین منطقه‌ اراضی O’Lakes از GIS برای اهداف تحلیلی استفاده می‌کند. همانطور که Taylor توضیح داد: «اگر ما امکانات متعددی داریم که به هم نزدیک هستند، بررسی می‌کنیم که مناطق تجاری کجا همپوشانی دارند. ما همچنین تحلیل حمل و نقل را انجام می‌دهیم تا مشخص کنیم که محصولات در حال حاضر چگونه به مشتریان ما تحویل داده می‌شوند و آیا راهی موثرتر برای انجام آن وجود دارد. این اغلب مربوط به اعزام مشتری به یک مرکز خاص است، یعنی، تحلیل امکاناتی که آن‌ها در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند در مقایسه با امکاناتی که برای استفاده آن‌ها براساس فاصله، عملکرد، رشد آینده و غیره مناسب‌ تر است.»

علاوه بر این، Taylor و تیمش از GIS برای بررسی مسیرهای رانندگی در مناطق تجاری خاص و همچنین انجام برخی برنامه‌ ریزی مسیر استفاده می‌کنند. او گفت: «اما این کمی بیشتر در حاشیه  کارهایی است که ما انجام می‌دهیم.»

بازار اداره ساخت و ساز‌های امکانات جدید را تجزیه و تحلیل می‌کند

کشاورزی یک صنعت پویا است که تحت‌ تاثیر عوامل بسیاری از جمله تغییرات در دارایی‌های استراتژیک مانند ادغام امکانات موجود و ساخت واحدهای جدید قرار دارد. این امر می‌تواند به طور خود به خود باعث ایجاد همپوشانی منطقه تجاری، شکاف‌ها، و افزونی‌ها شود که به طور اجتناب‌ ناپذیر بر کارآیی تاثیر می‌گذارد. ​

بخش بزرگی از توجیه امکانات، درک این است که یک عملیات چقدر ظرفیت دارد و چقدر برای خدمات به مشتریان فعلی و آینده مورد نیاز است. قبل از ساخت امکانات جدید، تیم SAM یک ارزیابی کسب‌ و کار برای ارزیابی پروژه براساس نیازهای آینده بازار و بازده احتمالی سرمایه گذاری انجام می‌دهد. ارزیابی براساس عواملی مانند تجارت فعلی خوراک، نیازهای مشتری، قابلیت‌های رقبا، بهره‌ وری دارایی، عملکرد مالی، انطباق نظارتی، روندهای بازار، و ریسک و در معرض خطر بودن پروژه است.

Taylor گفت: «یکی دیگر از کارهایی که گروه ما انجام می‌دهد، توصیه‌هایی به اعضای ما در مورد چگونگی تغییر شیوه نگاه به مدل حمل و نقل یا توزیع آن‌ها است. برای مثال، فرض کنید در حال حاضر هفت کارخانه تولید خوک را اداره می‌کنید. دوتا از اون کارخانه‌ها قدیمی هستن و شما نمی‌خواهید بهشون پول بدید. با کمی سرمایه‌ گذاری، آسیاب دیگری می‌تواند به مدت پنج سال دیگر راه‌اندازی شود، قبل از این که نیاز به تعویض آن داشته باشید. علاوه بر این، بازار شما در حال رشد است و شما باید با گسترش بازار ظرفیت خود را افزایش دهید. بنابراین سوال این است که بهترین مکان برای جایگزین کردن سه ساختمان قدیمی که می‌توانند غذا را به گونه‌ای تولید کنند که برای کارمندان کارآمد تر و ایمن‌ تر باشد و یک مکانیزم پیگیری برای پاسخگویی به خواسته‌های شفافیت مصرف کنندگان که امروزه مورد نیاز هستند، به کار گرفته شود، کجاست؟ یک سری از موارد کلی وجود دارند که ما آن‌ها را برای ایجاد راندمان عملیاتی بیشتر در زنجیره تامین برای یک تولید کننده تغذیه در نظر می‌گیریم، و یک مطالعه حمل و نقل تنها بخشی از تحلیلی است که ما برای تهیه آن توصیه‌ها انجام می‌دهیم.»

اراضی O’Lakes همچنین از مطالعات حمل و نقل برای بررسی هزینه‌های بهره برداری و هزینه‌های حمل و نقل آینده به عنوان بخشی از تحلیل مالی خود برای اهداف سرمایه‌گذاری سرمایه استفاده می‌کند. سوالات در این نوع تجزیه و تحلیل عبارتند از: امروز رانندگان کامیون چند مایل باید برای رسیدن به امکانات توزیع بروند؟ اگر یک مدل حمل و نقل جدید برای تطبیق با مجموعه متفاوتی از امکانات توزیع اجرا می‌شد، آن‌ها مجبور بودند چند مایل رانندگی کنند؟ و آیا در نهایت صرفه‌جویی در هزینه وجود خواهد داشت یا با ساخت امکانات جدید در مناطق مختلف هزینه‌ها افزایش خواهند یافت؟ ​

Taylor توضیح داد: «دیگر اجزای تجزیه و تحلیل بازار ما شامل بررسی روندهایی است که در منطقه‌ای در مورد جایی که تقاضا برای محصولات ما از آن می‌آید، اتفاق می‌افتد. آیا این تقاضا در حال تغییر است؟ چه کسی این تقاضا را هدایت می‌کند؟ از نظر تاریخی چه میزان رشد در بازار رخ داده‌است؟ فرصت‌های رشد در آینده کجا هستند؟ رقبا چه کسانی هستند؟ آن‌ها چه کاری متفاوت از ما انجام می‌دهند و تاثیر آن‌ها بر بازار چیست؟ لذا ما توصیه می‌کنیم که چه چیزی باید تغییر کند تا نیازهای آینده یک عملیات برآورده شود.»

GIS برای انطباق با تغییر بسیار مهم است

​​​​​​تیم SAM همچنین از GIS به طور گسترده برای انجام تجزیه و تحلیل بازار و لجستیک در هنگام کار بر روی این که آیا تعاونی‌ها باید سرمایه‌ گذاری‌های بزرگ انجام دهند یا خیر، استفاده می‌کند. ​

Taylor گفت: «ما در روش مشاوره خود شاهد افزایش تقاضا برای پروژه‌هایی هستیم که راه‌ حل‌های بلند مدت در تغییر صنعت کشاورزی ارائه می‌دهند، و GIS در انجام تحلیل‌های لازم بسیار مهم است.»

به عنوان مثال، تولید خوک در ایالات‌ متحده در حال حاضر به دلیل تقاضای زیاد برای صادرات آن تولید می‌شود، و تولید باید کارآمد باشد. به گفته Taylor، یکی از پروژه‌های اخیر این تیم، ارزیابی بازار خوراک در Iowa  بر چگونگی حفظ رشد شدید بازار در مناطقی که نگهداری از حیوانات در آن‌ها سالانه ۵ تا ۶ درصد افزایش داشته‌ است، متمرکز بود. از آن جا که حاشیه فروش برای کارخانه‌های تغذیه آن قدر کم است که امکانات تولیدی زیادی را تامین می‌کند، این کارخانجات باید تا حد ممکن بازده بیشتری در زنجیره تامین ایجاد کنند. این تیم فرصت‌های رشد بالقوه و حوزه‌هایی را برای پس‌انداز شناسایی  کرد که می‌توان با داشتن تعاونی‌ها از دارایی های فعلی خود استفاده کرد.

Taylor گفت: «در طول دوره پروژه، ما فرصت برای توسعه کسب‌ و کار همراه با صرفه‌جویی ۲۳ درصدی نیروی کار و مزایای عملیاتی بیشتر را شناسایی کردیم. ما با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل ArcGIS Online توانستیم کارآیی حمل و نقل نسبی برای سایت‌های بالقوه را شناسایی کرده و توصیه‌هایی برای بهبود خدمات مشتری ارائه دهیم. این امر از طریق ساخت امکانات جدید تحقق خواهد یافت که موجب تقسیم بار تولید کنونی در میان تولید کنندگان و جابجایی موثر مشتریان در امکانات موجود و جدید را ترویج می‌کند.»

ادامه تقویت تصمیم‌ گیری برای برنامه‌ ریزی بلند مدت

برای گروه SAM، طبق گفته Taylor، چالش تداوم نیازها و توسعه تجاری مالکان خرده‌ فروشی است. GIS با ارائه راه‌های مختلف برای بررسی نحوه مدیریت عرضه و موجودی شرکت‌های تعاونی در فصل و خارج از فصل، به اراضی O’Lakes کمک می‌کند. با این داده‌ها، تیم می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به طور مداوم عملیات خود را انجام دهند. ​

او گفت: «بسیاری از کارهای ما در مورد کار روزمره تجارت نیست. این درباره برنامه‌ ریزی بلند مدت است که چطور … شما امکانات خود را بسازید و سرمایه‌ گذاری کنید تا با تغییرات مداوم در بازار کشاورزی هماهنگ شوید. هدف ما این است که مشاور تصمیم گیری در تصمیم گیری‌های مهم تجاری در زمینه خرده فروشی کشاورزی، اعم از سرمایه یا سرمایه گذاری تجاری، مشارکت، خرید، ادغام یا دستیابی به بهترین بهره وری عملیاتی باشد.»

مشاهده متن کامل انگلیسی از اینجا

خلاصه فارسی از : سیده رضوان صلاحی

کد مطلب : 98122401

مشاهده کاربرد‌های دیگر