In Baton Rouge, Dashboards Give Citizen Service Calls Perspective

در شهر Baton Rouge امریکا داشبوردهای مرتبط با GIS چشم اندازی جدید از مرکز خدمات تماس های شهروند را ارائه می دهند.

Baton Rouge، ایالت Louisiana به عنوان یکی از در حال رشدترین مناطق شهری در ایالات متحده، یک شهر متوسط است که دارای مشکلات بزرگ شهری از جمله ترافیک ، جرایم شدید و … است.

بخش خدمات اطلاعات (IS) در شهر Baton Rouge خدمات و فناوری اطلاعات ارائه می دهد تا یک دولت مؤثرتر و پاسخگوتر برای گسترش جمعیت در سطح شهر ایجاد کند. به تازگی، IS به مقامات شهری کمک کرده است که یک چالش مهم را انجام دهند: بهبود نحوه رسیدگی به درخواست‌های خدمات از شهروندان.

مقامات رسمی Baton Rouge به ابزارهای بهتری برای فیلتر کردن هزاران درخواست خدمات شهروندی که ماهانه دریافت می‌کنند نیاز داشتند. بنابراین از تیم GIS گروه IS خواسته شد تا داشبورد پویایی (dynamic dashboard) را برای ساده سازی تجزیه و تحلیل و مشاهده داده‌ها ایجاد کنند.

داده ها را می توان با نوع درخواست، محله، وضعیت درخواست، محدوده تاریخ، منطقه شورا یا کد پستی فیلتر کرد.

Warren Kron، مدیر GIS گفت: «چشم انداز ما، گسترش GIS و قابلیت‌های آن در جهت بهره مندی نه تنها برای دولت محلی ما بلکه در کل جامعه است.»

پیش بینی راهی بهتر برای مشاهده و اشتراک داده

با افزایش تعداد درخواست خدمات شهروندی، مقامات شهری از تیم GIS خواستند تا روش بهتری برای مدیریت و مشاهده مقدار زیادی از داده‌های همراه داشته باشد.

تیم GIS با برنامه نویسان همکاری می‌کند تا داده ها که شامل مواردی است که در مورد ساکنان گزارش شده مانند چاله‌ها، چمن هایی که بسیار بلند است و … دسته بندی کند.

علاوه بر این، تیم GIS می‌خواهد روشی بهتری برای انتقال اطلاعات به مردم ارائه دهد.

به محض راه‌اندازی داشبورد ۳۱۱ ، کاربران شماره‌ای از تمام بلیط‌های باز، در حال پیشرفت و بسته سازمان ‌یافته توسط دسته‌بندی والدین، مانند بلایت، کد تخلف، و زهکشی می‌بینند.

تهیه یک بانک اطلاعاتی و فعال کردن آن

تیم GIS پس از بررسی سایر راه حل‌های مدیریت داده، تصمیم به ایجاد داشبورد با استفاده از Operations Dashboard for ArcGIS گرفت. IS در ابتدا با استفاده از ابزار برای داشبورد عملیات و پاسخگویی شروع به کار کرد اما خیلی سریع پتانسیل خود را برای پشتیبانی از کارهای تجاری، از جمله تجزیه و تحلیل داده ها، به رسمیت شناخت.

مجموعه داده 311 ارائه شده توسط IS شامل کلیه درخواست‌های خدمات دریافت شده از مرکز تماس محلی 311، از جمله مواردی است که از طریق تلفن، به صورت آنلاین و از طریق برنامه تلفن همراه 311 ارسال شده است. تیم GIS داده‌های جدولی را به دست آورد و امکانی ایجاد کرد که هم اکنون اطلاعاتی شامل نقشه‌های تعاملی، نمودارهای دایره‌ای و نمودارهای میله‌ای را ارائه می‌دهد.

هنگامی که کاربران یک موضوع مربوط به یک زیرگروه خاص را انتخاب می‌کنند، نقشه‌های دسته اصلی به روز می‌شود. انتخاب درخواست خدمات فردی، اطلاعات دقیق مربوط به مسئله گزارش شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Brandon Jumonville، تحلیلگر ارشد GIS با IS، گفت:«داشبورد ما قدرتمند است، اما به واسطه تلاش سخت بخش خدمات اطلاعات، که داده‌ها را دریافت و مدیریت می‌کنند، هدایت می‌شود، داده‌های معنی دار در داشبورد عملیات به تصمیم گیری‌های ArcGIS و اطلاع رسانی به مردم کمک می‌کند.»

دیدن کل شهر، سپس مناطق اطراف

به طور کلی مزایای قابل توجه استفاده از داشبورد عملیات، افزایش شفافیت تا بهبود ارتباط، تیم GIS و IS هستند.

Jumonville گفت که توانایی ارائه اطلاعات گرافیکی و بصری اطلاعات به ذینفعان و عموم مردم تأثیر معنی دارتری ایجاد کرده است، زیرا درک اطلاعات 311 و آنچه در شهرشان اتفاق می‌افتد برای افراد بسیار ساده تر است. پیش از این، داده‌ها فقط به صورت جدول در دسترس بودند.

وی گفت: «Operations Dashboard for ArcGIS به ما این قدرت را می‌دهد تا داده‌ها را خلاصه کنیم، آن را پردازش کنیم و… . ما اکنون این فرصت را داریم تا اطلاعات را در طیف وسیعی از رشته‌ها و سازمان‌ها به دست آوریم.»

قابلیت فیلتر در 311 dashboard باعث بهبود تجربه کاربر شده است و به کاربران امکان می‌دهد فقط اطلاعات مورد نظر خود را مشاهده کنند و با نقشه‌ها، کاربران می‌توانند به سادگی درخواست‌های سرویس را در اطراف یک منطقه خاص برای اطلاعات مرتبط مشاهده و انتخاب کنند، بدون این‌که هزاران پرونده را در یک جدول جستجو کنند.

بسیاری از شهروندان یا سیاستگذاران ممکن است با داده‌های GIS آشنا نباشند. «311 dashboard نمای کلی را ارائه می‌دهد، اما سپس به کاربران این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را فیلتر کنند تا ببینند چه چیزی برای آن‌ها معنی دار و مرتبط است.»

یکی دیگر از مزایای 311 dashboard این است که ابزارهای تحلیلی اساسی کافی برای کاربران وجود دارد که بتوانند به سؤالات مکانی خود به خود پاسخ دهند بدون اینکه از تیم GIS بخواهند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند.

Kron  گفت : «Operations Dashboard  از زمانی که استفاده از آن را شروع کردیم، به سرعت تکامل یافت. ما اساساً کار یک تحلیلگر را با استفاده از این ابزار به طور خودکار انجام داده ایم. این ابزار کار تحلیلگران GIS ما را ساده کرده است.»

زمانی که کاربران یک قطعه از نمودار دایره‌ای مربوط به یک زیر گروه خاص را انتخاب می‌کنند، نقشه گروه اصلی به روز رسانی می‌شود.

موارد استفاده برای Operations Dashboard گسترده می‌شود

شهروندان نیز به این روند پاسخ مثبت داده‌اند. به گفته Kron، وقتی داشبورد را به گروه‌های محله ارائه می‌داد، ساکنان شهر شگفت زده می‌شدند که اطلاعات زیادی رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. وی گفت که این یک «برد برای ما و مردم» بوده است که به دولت محلی کمک کرده است شفافیت و اعتماد عمومی را افزایش دهد.

انجمن‌های محلی اکنون از 311 dashboard برای ارائه جزئیات در مورد اتفاقات در محله‌های خود و دانشگاه‌های محلی از داده‌های باز برای تحقیق استفاده می‌کنند. سازمان‌های دیگر در حال ایجاد داشبورد اضافی با داده‌ها هستند، از جمله چندین مورد برای سیستم عامل مشترک ایمنی عمومی، که با نام PSCOP نیز شناخته می‌شود. این پایگاه امن ArcGIS Online platform  به پرسنل نیروی انتظامی امکان دسترسی به داده‌های نزدیک به زمان واقعی را می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا روندها و الگوهای جرم را شناسایی کنند.

Kron گفت: «Operations Dashboard for ArcGIS به ما امکان دسترسی به اطلاعات، انتشارداده‌ها و شفافیت در عملیات را افزایش داده است و ابزارهای مختلفی را برای افرادی فراهم کرده است که قبلاً هرگز آن‌ها را نداشته اند. ما از همه امکانات هیجان زده هستیم و به جلو می رویم.»

مشاهده متن کامل انگلیسی از اینجا

خلاصه فارسی از : کیمیا علی بیگی

کد مطلب : 99043001

مشاهده کاربرد‌های دیگر