چند گزارش مشارکتی و راه حل ( محور ) ESRI ( درباره کاربرد GIS )
کمک به کاربران در انجام کارهایشان
این چهار مقاله چگونگی کمک همکاران Esri به کاربران در ارائه راهکارهای نوآورانه و خدمات جامع را تشریح میکند. آنها نشان میدهند که از مدیریت داراییها و تسهیل اشتراک دادهها تا کمک به ارتقا دادن GIS و راه اندازی زیرساختهای ابری برخوردار است تا از دادهها نهایت استفاده را ببرند.
شهرستانی در فلوریدا خسارت میلیون ها نفر از بلایای طبیعی را جبران میکند
شهرستان بی، واقع در ساحل پان هندل فلوریدا مستعد سیل و طوفان و بارندگی شدید است.
در واقع مشکل اساسی آنها این است که دادههای آنها به صورت کاغذ و نقشه در اختیار کارمندانشان میباشد؛ بنابراین آنها به دنبال راهی برای ضبط دادههای خود هستند. این مشکل به ویژه هنگامی آشکار میشود که شهرستان بی مجبور به ارزیابی خسارت و هزینههای تعمیر داراییهای خود پس از بلایای طبیعی شد. هفته ها یا حتی ماه ها طول میکشید تا شهرستان بتواند اطلاعات ارزیابی خسارت را در گزارشهای ارسال شده به آژانس مدیریت اضطراری فدرال جمع آوری کند. دپارتمان کارهای عمومی شهرستان بی برای پیاده سازی سیستمی که میتوانست این مشکلات را برطرف کند، به نقشه کش (طراح) مراجعه کرد. با ادغام قابلیتهای نقشه برداری ARCGIS با سیستم مدیریت عملیات شهرستان بی توانست مدیریت زیرساخت های خود را در یک بانک اطلاعاتی متمرکز و در زمان واقعی شروع کند.
نگهداری و اشتراک گذاری دادههای ساده شهر سن دیگو
برای بهینه سازی تلاشها و منابع، شهر سن دیگو و شهرستان سن دیگو در کالیفرنیا یک انبار زمین داده و داده های GIS را به اشتراک میگذارند که توسط منبع اطلاعات جغرافیایی سن دیگو مدیریت و نگهداری میشوند. به این ترتیب به عنوان مرجع قدرت های مشترک، به دو سازمان جداگانه دولتی اجازه میدهد تا منابع را برای دستیابی به اهداف مشترک ترکیب کنند و داده ها را به اشتراک میگذارند و اطلاعات به روز را در اختیار عموم قرار دهند. اکنون هر سازمان دادههای خود را مستقیماً در GIS وارد میکند، ورودیهای تکراری را حذف کرده و باعث میشود که دادهها بسیار سریع تر از گذشته منتشر شوند. هزینههای عملیاتی مربوط به ایجاد و نگهداری نقشهها نیز کاهش یابد.
شرکت خدمات پسماند در کانادا با ARCGIS به روز میماند
شرکت خدمات پسماند کانادایی با کمک GIS کلیه حوزههای تجاری خود را از مدیریت پسماند گرفته تا تولید زیر ساختها را به روزرسانی کرده است و با همکاری GISINC، بسیاری از تیمهای محیط زیست از جمله بازاریابی، سرمایه گذاری در حوزه های تجاری خود را تجربه کرده اند. تیم بازاریابی با استفاده از ابزار تجارت الکترونیکی که GISINC ساخته است، قادر است حجم فروش بالاتری را به همراه داشته باشد و سریع تر روند فروش را انجام دهند. همه ی اینها در حالی صورت میگیرد که تماس کمتری با مشتری دارند. تیم عملیاتی میتواند مکان کامیونها را در زمان واقعی و مسیری که کامیون ها طی میکنند را مشاهده کنند. در حالی که یک برنامه تلفن همراه نشان میدهد که مشتری در کجا قرار دارد که این باعث می شود که کارمندان در این زمینه تصمیم گیری سریع تر و با آگاهی بهتر در این زمینه اتخاذ کنند که در نهایت باعث صرفه جویی در زمان سفر میشود.
سازمانهای ایمنی عمومی از اطلاعات مربوط به پوشش سلول نمایی خلاقانه میگیرند
برای آژانسهای ایمنی عمومی بسیار مهم است که دقیقاً بدانند حامل های تلفن همراه کجا و چقدر خوب کار میکنند. به همین دلیل شرکت مشاوره فناوری مستقر در ویرجینیا که متخصص در زیرساخت های ارتباطی، دستگاه ها و نرم افزارهای ارتباطی متقابل است، اخیراً سرویس جمع آوری و تجزیه و تحلیل پوشش تحت عنوان Pinpoint را ایجاد کرد. این امکان را برای کاربران فراهم میکند تا داده های عملکرد و عملکرد شبکه را برای شرکتهای مختلف جمع کنند و سپس این اطلاعات را در نقشهها و داشبورد مشاهده کنند. برنامه تلفن همراه Pinpoint بیش از 50 عنصر داده منحصر به فرد از جمله در دسترس بودن سرویس، از دست دادن پینگ، تأخیر پینگ، مکان دستگاه، قدرت سیگنال، کیفیت سیگنال، تأخیر شبکه و توان داده را جمع آوری میکند. برنامه تلفن همراه با سرویس ابری زمینی تلویزیون برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها ادغام شده و سپس تجسم های باکیفیت از پوشش حامل را برای کاربران نهایی فراهم میکنند. داشبورد Pinpoint حاوی اطلاعات زیادی در مورد دادههای جمع آوری شده مانند وضعیت سرویس، سطح سیگنال، موفقیت پینگ و سرعت بارگذاری – بارگیری است. اکنون، آژانسهای ایمنی عمومی میتوانند این داده ها را همه در یک مکان مشاهده کنند و دید کاملی از پوشش شبکه ارائه دهند.